Deze website maakt gebruik van cookies. Deze gegevens worden gebruikt om de website zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de wensen en interesses van onze bezoekers. Lees hier meer over in onze privacy statement.

Akkoord

Op avontuur in Porto – deel 2

Alleen op avontuur in Porto. Heb je deel 1 al gelezen?

Na een avond stappen, kon dag 2 beginnen in het zonovergoten Porto. De temperaturen stegen al vroeg in de ochtend naar boven de 25 graden. Onder het motto: uitbrakken kan op het strand, pakte ik mijn tas in, deed mijn zwemkleding aan en zette mijn zonnehoed op. Tijdens het uitgaan had ik een Nederlands en een Duits meisje ontmoet, met wie ik een goede klik had. Zij kenden elkaar al en vroegen mij mee te gaan naar het strand.

Met schepijs als ontbijt achter mijn kiezen ging ik naar het metrostation. Met de metro kan je namelijk heel makkelijk naar het strand Matosinhos reizen. In een kleine 20 minuten zit je op het strand vanuit de binnenstad. Het strand bij Matosinhos is een groot en schoon strand waar zowel de locals als toeristen op afkomen. Er zijn niet veel strandtenten gelegen aan het strand, maar dichtbij het strand zit wel een McDonalds en een Lidl. Je zou dus hier wat inkopen kunnen doen en op het strand kunnen genieten van een hapje en een drankje. Op het strand aangekomen, was het eerste wat ik wilde gaan doen een duik nemen in de zee. Uit ervaring kan ik zeggen: let op, want het zeewater is nogal koud. Wees dus voorbereid!

Kleine cultuurshock

Na een dag genieten van de zon, zee en het strand zijn we met z’n drieën weer richting downtown Porto vertrokken. Hier wilden we wat gaan eten in een leuk typisch Portugees restaurantje. In de binnenstad zijn restaurantjes zat, dus het is niet moeilijk iets te vinden. Daarnaast waren wij ‘Nederlanders’ vroeg met het avondeten. Zelf gingen we 20:30 eten, maar vaak kwamen om 23:00 nog Portugezen binnen om aan een uitgebreid diner te beginnen: een kleine cultuurshock! In Arte da Baixa, midden in de binnenstad hebben we heerlijk gegeten. Zelf nam ik iets typisch Portugees, namelijk tonijn. Het is typisch Portugees om laat, uitgebreid en veel vis te eten, waarbij de drank rijkelijk vloeit. Extra leuk: alles is super goedkoop in vergelijking tot Nederland, dus laat het dessert écht niet schieten. Afsluitend met een Portugese Pastel de Nata en ijs, gingen we ons al snel klaarmaken om weer een avond uit te gaan. Op straat zijn veel mensen te vinden, met muziek, drank en een fijne temperatuur hangt de gezelligheid in de lucht. Deze nacht ging nog tot de vroege uurtjes door.

Tip: vanaf camping Quinta da Tapada ben je met twee uurtjes in Porto! Deze camping ligt bij een gerestaureerd Portugees landhuis en heeft Nederlandse eigenaren. Je overnacht er in een luxe Tendi Safaritent Comfort!

Ook gek op Glamping? Join the team!